Sopimusehdot

Päivitetty 21.10.2022

Tervetuloa ostoksille SkiMac-verkkokauppaan! Löydät tältä sivulta sopimusehdot, joita sovelletaan Oy SkiMac Ab:n ja SkiMac-verkkokaupan asiakkaan välillä. Tilaamalla SkiMac-verkkokaupasta hyväksyt nämä ehdot ja sitoudut noudattamaan niitä. Mikäli sinulla on kysyttävää sopimusehtoihin liittyen, otathan yhteyttä SkiMacin asiakaspalveluun ennen tilaamista. SkiMacin asiakaspalvelun tavoitat sähköpostitse osoitteesta tahko @skimac.fi .

1. Yleistä

SkiMac-verkkokauppa sijaitsee verkko-osoitteessa kauppa.skimac.fi ja se on Oy SkiMac Ab:n (Y-tunnus 2348657-6) markkinapaikka. SkiMac-verkkokaupassa tehtyihin tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja. Tutustu ajantasaisiin sopimusehtoihin aina ennen tilauksen tekemistä. Oy SkiMac Ab:llä (jäljempänä 'Palveluntarjoaja') on oikeus päivittää näitä sopimusehtoja ilman ennakkoilmoitusta.

Maksupalvelutarjoaja

SkiMac-verkkokaupan maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun Palveluntarjoajalle (Oy SkiMac Ab, 2348657-6). Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com

Lisätietoja verkkokaupan maksutavoista voit lukea Maksutavat-sivulla verkko-osoitteessa kauppa.skimac.fi/maksutavat. 

Asiakas ja tietosuoja

Asiakas

SkiMac-verkkokauppa (jäljempänä 'Verkkokauppa') myy tuotteita niin yksityis- kuin yritysasiakkaillekin. Palveluntarjoajan ja yksityisasiakkaan välisessä kauppasuhteessa noudatetaan Suomen ja Euroopan Unionin kuluttajakauppaan, markkinointiin ja mainontaan soveltuvaa lainsäädäntöä. Palveluntarjoajan ja yritysasiakkaan välisessä kauppasuhteessa noudatetaan ensisijaisesti tällä sivulla näkyviä sopimusehtoja, ja muilta osin Suomen kauppalakia. Kauppasuhde syntyy kun yksityis- tai yritysasiakas (jäljempänä yhteisnimitys 'Asiakas') on vahvistanut tilauksen verkkokaupassa ja Palveluntarjoaja on käsitellyt tilauksen ja lähettänyt tilausvahvistuksen Asiakkaalle.

Tilausta tehdessään asiakkaan tulee luovuttaa palveluntarjoajalle yhteystietonsa tilauksen käsittelyä ja tuotteiden toimitusta varten. Yritysasiakkaalta vaaditaan lisäksi yrityksen Y-tunnus.

Tietosuoja

Asiakkaan tilauksen yhteydessä luovuttamat yhteystiedot tallennetaan Palveluntarjoajan asiakasrekisteriin ja tietoja käytetään tilauksen ja toimituksen käsittelyyn, sekä asiakassuhteen ylläpitämiseen.

Tarkemmat tiedot asiakastietojen käsittelystä ja Palveluntarjoajan tietosuojakäytännöistä ovat luettavissa Tietosuojaseloste-sivulla verkko-osoitteessa kauppa.skimac.fi/tietosuojaseloste.

Evästeet

Verkkokauppa on verkkosivusto, joka käyttää evästeitä. Evästeiden käyttö on turvallista ja se ei vahingoita Verkkokaupan käyttäjien tiedostoja, ohjelmistoja tai laitteita. Evästeet mahdollistavat mm. Verkkokaupan sujuvamman käyttäjäkokemuksen, Verkkokaupan kävijöiden ja käytön seurannan, sekä mainonnan kohdentamisen. Evästeiden avulla kerättävä tieto on anonyymia, mutta sitä voidaan yhdistää Verkkokaupan käyttäjien antamiin henkilötietoihin mainonnan kohdentamiseksi.

Tarkemmat tiedot verkkosivuston evästeiden käytöstä ovat luettavissa Evästeet-sivulla verkko-osoitteessa kauppa.skimac.fi/evasteet

Tuotteiden hinnat ja tiedot

Verkkokaupan tuotteiden hinnat esitetään euroina (€) ja ne sisältävät arvonlisäveron. Arvonlisäveron osuus tilauksen kokonaissummasta on näkyvissä tilauksen yhteenvedossa, tilausvahvistuksessa ja tilauksen laskulla/kuitilla. Verkkokaupassa näkyvät hinnat ja alennukset voivat poiketa SkiMac-myymälöiden hinnoittelusta. Palveluntarjoaja pidättää oikeuden Verkkokaupan mahdollisiin tuotetietovirheisiin.

2. Verkkokaupasta tilaaminen

Verkkokaupasta toimitetaan Suomeen 18 vuotta täyttäneille henkilöille.

Maksaminen

Verkkokauppa käyttää Paytrail-maksupalvelua, jonka kautta maksaminen onnistuu pankkien verkkomaksupainikkeilla, debit- ja credit-korteilla, lasku- ja osamaksupalveluilla sekä mobiilimaksutavoilla. Paytrail on suomalainen Finanssivalvonnan myöntämällä maksulaitostoimiluvalla toimiva maksulaitos, joka vastaa yli 20 000 asiakkaan verkkomaksuliikenteestä.

Lisätietoja Verkkokaupan maksutavoista voit lukea Maksutavat-sivulla verkko-osoitteessa kauppa.skimac.fi/maksutavat.

Tuotteiden toimitus

Toimitustavat

Verkkokaupasta tilatut tuotteet toimitetaan asiakkaalle Postin kautta.

Toimitushinnat

Tilauksen toimitushinta lasketaan Verkkokaupan kassalla tuotteiden hintojen päälle, tuotteiden hinnat eivät siis sisällä toimitusta ellei toisin mainittu.

Toimitusaika

Tuotteet toimitetaan Asiakkaalle noin viikon kuluessa kun tilattuja tuotteita löytyy Palveluntarjoajan varastosta. Saldovirheen sattuessa Palveluntarjoaja ilmoittaa asiasta Asiakkaalle viipyilemättä ja hyvittää tuotteen hinnan Asiakkaalle kokonaisuudessaan. Myös maksetut toimituskulut hyvitetään Asiakkaalle täysimääräisenä, mikäli tilauksella ei ole muita toimitettavia tuotteita.

Tilaus- ja toimitusvahvistus

Verkkokauppa lähettää asiakkaalle automaattisen vahvistusviestin onnistuneesta tilauksesta. Vahvistuksesta käy ilmi tilaajan tiedot, tilaukseen kuuluvat tuotteet, hinnoittelu ja käytetty maksutapa.

Kun Palveluntarjoaja on käsitellyt tilauksen ja lähetys on kirjattu Postin tai Matkahuollon järjestelmään, vastaanottaa Asiakas lähetyksen seurantatiedot ja -ohjeet sisältävän toimitusvahvistussähköpostin.

Vahvistussähköpostit lähetetään Asiakkaan tilauksen yhteydessä antamaan sähköpostiosoitteeseen. Mikäli et vastaanottanut vahvistussähköposteja, katsothan ensin sähköpostisi roskapostikansion. Mikäli vahvistussähköposteja ei ole tullut perille, ota yhteys SkiMacin asiakaspalveluun: tahko@skimac.fi.

Alennuskoodit

Verkkokaupassa on käytössä alennuskooditoiminnallisuus. Mikäli sinulla on voimassa oleva alennuskoodi Verkkokauppaan, sinun tulee syöttää se tilausvaiheessa ennen tilauksen vahvistamista ja maksamista. Alennuskoodietujen käyttäminen jälkikäteen ei ole mahdollista. Alennuskoodien voimassaoloaika ja käyttöehdot ilmoitetaan koodien luovutuksen yhteydessä. Mikäli sinulla on kysyttävää alennuskoodisi käyttöön liittyen, ota yhteyttä SkiMac-asiakaspalveluun. SkiMac-asiakaspalvelu palvelee sähköpostitse osoitteessa tahko@skimac.fi.

3. Tuotteiden palauttaminen

Mikäli haluat palauttaa tai reklamoida Verkkokaupasta ostamasi tuotteen, ota ensin yhteyttä SkiMacin asiakaspalveluun. SkiMac-asiakaspalvelun tavoitat sähköpostitse osoitteesta tahko@skimac.fi. Palvelun nopeuttamiseksi mainitsethan viestissäsi tilauksesi tilausnumeron, palautettavan tuotteen ja kappalemäärä, sekä palautuksen syyn. Asiakaspalvelu voi kysyä lisäksi joitain lisätietoja palautuksen käsittelyä varten.

14 päivän palautusoikeus

Toimitetuilla tuotteilla on 14 vuorokauden palautusoikeus tuotteiden vastaanottohetkestä alkaen. Tuotteet on palautettava käyttämättöminä ja niiden alkuperäisessä kunnossa. Palautathan tuotteet niiden alkuperäisissä pakkauksissaan.

Palautus postitse

Mikäli haluat palauttaa tilaamiasi tuotteita postitse, ota yhteyttä SkiMacin asiakaspalveluun: tahko@skimac.fi. Asiakaspalvelu toimittaa sinulle tarvittavat tiedot palautuksen tekoa varten. Postipalautuksen hinta on 6,95 euroa, joka vähennetään asiakkaalle maksettavasta hyvityssummasta.

Palautus SkiMac-myymälään 

Voit palauttaa tilaamasi tuotteet SkiMac-myymälään veloituksetta.

Maksun palautus

Hyvitysmaksu maksetaan Asiakkaalle 14 päivän sisällä tuotteen palautumisesta palveluntarjoajalle. Hyvitys tehdään Paytrailin toimesta samalla maksutavalla, jolla asiakas on tuotteen maksanut. Hyvitysmaksusta vähennetään mahdollinen edellä mainittu postipalautuksen hinta.

Tuotteen vaihto

Tuotetta ei ole mahdollista vaihtaa toiseen. Mikäli Asiakas haluaa eri tuotteen tilalle, tulee hänen tehdä palautus ja tilata uusi tuote Verkkokaupasta.

Reklamaatiot ja virheelliset toimitukset

Reklamaatiot käsitellään ainoastaan kirjallisesti. Mikäli haluat reklamoida vastaanottamasi tuotteen, tai olet vastaanottanut väärän tuotteen, voit lähettää vapaamuotoisen reklamaation sähköpostitse osoitteeseen tahko@skimac.fi tai kirjeitse osoitteeseen Tahkon Huoltotie 62, 73310 Tahkovuori. Alkuperäinen ostotodistus tulee esittää reklamoinnin yhteydessä. Reklamaatioita ei käsitellä SkiMacin myymälöissä myymälähenkilökunnan toimesta.

Takuuasiat ja palveluntarjoajan virhevastuu

Tuotteiden toimituksen yhteydessä Asiakkaalle toimitetaan lähetyslista, joka toimii myös tuotteiden takuutodistuksena mahdollisien reklamaatioasioiden käsittelyä varten. Tilattujen tuotteiden takuuaika alkaa tilaushetkestä, joka on myös kirjattu edellä mainittuun dokumenttiin.

4. Muuta

Ylivoimainen este (Force Majeure)

Palveluntarjoaja ei vastaa vahingoista tai viivästyksistä, jotka aiheutuvat ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään palveluntarjoajan vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevaa ennalta-arvaamatonta muutosta olosuhteissa, joissa se liiketoimintaa harjoittaa. Ylivoimaiseksi esteeksi lukeutuvat mm. tuonti- ja vientikiellot, katkokset logistisessa ketjussa (Posti, Matkahuolto tai muu kuljetusyhtiö), henkilökunnan sairastumiset, sekä häiriöt sähköverkossa tai tietoliikenneyhteyksissä. Palveluntarjoaja on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle ylivoimaisesta esteestä viivytyksettä, muttei ole velvollinen maksamaan Asiakkaalle vahingonkorvausta ylivoimaisesta esteestä johtuvasta viivästyksestä.

Riitatilanteet

Mikäli Palveluntarjoajan ja Asiakkaan väliseen kauppasopimukseen liittyvää erimielisyyttä ei saada ratkaistua em. osapuolten välisillä neuvotteluilla, Asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi (www.kuluttajariita.fi). Tätä ennen Asiakkaan tulee ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).